Planinski vestnik | O plezanju na Kranjskem pred I. Sv. vojno
V Vestniku najdete iskriv pogovor s plezalko, švicarsko princeso dolgih smeri Nino Caprez. Z njo se je pogovarjala naša izvrstna plezlka Martina Čufar Potard, ki se z Nino pozna že dolgo in s katero je preplezala že več odličnih smeri.
V sredici Z nami na pot vas vabimo v Nemčijo, v Berchtesgadenske Alpe, na Watzmann, 2713 m, Hoher Göll, 2522 m, Hochkalter, 2607 m, in na Hochkönig, 2941 m.
Spominjamo se hude nevihte na Triglavu leta 1972 in plezanja v Paklenici, potepamo se po pogorju Wilder Kaiser s carskimi razgledi in po najvišjem vrhu Jordanije, pišemo o doživeju glorije in plezanja Široke peči ter še več kot to. Zanimiv je članek o trilogiji Alp ali ko vrh ni vedno clj. V Vestniku si lahko preberetu tudi, kako je bilo na predavanju vrhunskega alpinista Reinholda Messnerja v Ljubljani, ki je za naš Planinski vestnik napisal posebno posvetilo. Praznujemo tudi z alpinisti 40 let AO PD Vipava in 80 let Marinke Koželj Stepic, neutrudno vodnico PZS in planinsko delavko.
Sledijo stalne rubrike: vreme (o suši v hribih in dolinah), kolumna (tokrat o gorskem reševanju, zaračunavanju in kaznovanju), novice iz vertikale, literatura.
Naročniki Planinski vestnik že najdete v svojih nabiralnikih, ostali pa v spletni Planinski trgovini, najbližji bolje založeni trgovini ali trafiki.
Želimo vam prijetno branje Planinskega vestnika!
Prav gotovo ima za vzpon na goro vsak svoje razloge in v gorah vsak išče kaj drugega. Klišejski razlogi, kot so mir, tišina, razgledi, pogovori s samim seboj, iskanje lastnih meja in podobno, so, kot se zdi na prvi pogled, postali stvar knjig iz časov, ko so bile gore bolj ekskluzivne in je bilo stati na najvišjih vrhovih nekaj čisto drugega kot danes. Dejansko so gore bolj dostopne, kot so bile kadar koli. Vrhovi, ki veljajo za kultne, so ponekod postali romarski cilji s potmi, na katerih gornik ne more biti več sam.
Priti nanje je predvsem stvar organizacije, sredstev in časa, ne pa vztrajnosti, predanosti in znanja, ki so bili nekoč pogoj za vstop v tako imenovani nekoristni svet. Zdi se, da obiskovalci gora vedno bolj iščejo čim bolj zanimivo kuliso za svoje fotografije kot pa prvinskost doživetja, ki jih pripelje tja. Kot je videti, se le še redkokdo sprašuje o občutkih, ki jih doživlja na vrhu, saj je postalo bolj pomembno tisto, kar ob tem sporočamo drugim. Gore pogosto niso več cilj, ampak sredstvo za dvigovanje lastne samopodobe v očeh drugih, ki nam pritrjujejo z digitalnimi palci in podobnimi znaki odobravanja našega sporočila. Malce drugačnega, kot ga je v svojo misel tako lepo ujel David McCullough ml.; na gore ne plezamo, da bi videli svet, ampak zato, da bi svet videl nas.
Oprostiti mi morate nekoliko črnogledo pisanje o trendih, ki jih le stežka sprejemam kot le pozitivne. Nikakor nisem nazadnjaška glede uporabe sodobne tehnologije. Nasprotno. Rada delam fotografije, rada posnamem kratke videe, kjer se mi zdi primerno in varno, rada objavim fotografije, če se mi zdi, da z njimi lahko drugim povem zgodbo, ki sem jo sama doživela. A bistvo ni v digitalnem zapisu, tega razumem bolj kot opomnik ali zapisek. Saj veste, da ne pozabimo, ko leta bežijo in sekunde tečejo hitreje, kot bi si želeli. Takrat digitalni zapisi sprožijo spomin na tiste druge občutke, ki jih ne more shraniti nič drugega kot naša duša, srce ali tisto, kar nas navdihuje za obisk gora. Kar želim povedati, je zgolj misel, ki jo lahko jemljete resno, zadržano ali odklonilno.
Vaša stvar. Kot je vaša stvar, po čem si boste zapomnili trenutek, ko ste stali na vrhu ali sopihali v breg. Po številnih všečkih in filtrih, ki so nebo naredili še bolj modro, in naklonu, ki je v resnici veliko manjši kot na fotografiji, ali pa po občutku, da ste bili takrat nebu tako blizu, da bi se ga lahko dotaknili in mu prišepnili, da ste hvaležni za vsak trenutek, ki vam je bil dan tam zgoraj, kjer so stvari preprostejše in bolj poštene kot v dolini. Fotografije bodo vedno ostale, od nas pa je odvisno, kakšno zgodbo bodo pripovedovale in kakšne občutke bomo imeli, ko jih bomo gledali čez veliko let.